O suprafaţă dreptunghiulară de înălţime N
şi lăţime M
unităţi trebuie acoperită perfect (placată) prin utilizarea unor plăci de formă dreptunghiulară de dimensiune 1 x P
sau P x 1
, unde P
este un număr natural nenul. Suprafaţa dată poate fi privită ca un caroiaj cu NxM
pătrăţele egale cu unitatea.
O placare corectă a suprafeţei iniţiale se memorează într-un fişier text folosind următoarele convenţii de codificare:
- pe prima linie se precizează dimensiunile
N
şiM
ale suprafeţei; - o placă dreptunghiulară de laţime
P
este codificată prin numărul naturalP
, iar o placă de înalţimeP
se codifică prin numărul întreg–P
; - convenim ca placa având ambele dimensiuni egale cu unitatea să se codifice cu valoarea
1
; - pe fiecare din cele
N
linii ale codificării se află câte un şir de valori întregi reprezentând, în ordine de la stânga la dreapta, codurile plăcilor care se găsesc amplasate începând de la respectiva linie; - codul
P
strict mai mare ca1
al unei placi orizontale apare o singură dată pe linia corespunzătoare pe care se află placa, iar codul–P
al unei placi verticale va apare o singură dată şi anume pe prima linie de la care placa respectivă este amplasată în jos pe o anumita coloană a suprafeţei; - dacă pe o anumită linie a suprafeţei nu există astfel de coduri de plăci, atunci pe respectiva linie din fişier este o singură valoare de
0
.
Folosind codificarea unei placări a suprafeţei iniţiale, se poate determina imaginea acestei placări sub forma unui tablou bidimensional A
, cu N
linii şi M
coloane, unde A
ij
= valoarea absolută a codului plăcii care se suprapune peste pătrăţelul de pe linia i
şi coloana j
.
Cerinţă
Cunoscând codificarea unei placări corecte a suprafeţei date să se obţină imaginea acestei placări (matricea de valori corespunzătoare codificării suprafeţei).
Date de intrare
Fișierul de intrare placare.in
are următoarea structură:
- pe prima linie valorile naturale
N M
, separate printr-un spaţiu, undeN
este înălţimea suprafeţei,M
este lăţimea suprafeţei. - pe fiecare din următoarele
N
linii se află un şir de valori întregi, separate prin câte un spaţiu, reprezentând codificarea respectivei linii a placării.
Date de ieșire
În fișierul de ieșire placare.out
se va tipări tabloul bidimensional ce reprezintă imaginea placării, compus din N
linii, pe fiecare dintre ele aflându-se M
valori naturale separate prin câte un spaţiu, cu semnificaţia din enunţ.
Restricții și precizări
1<=N,M<=100
pentru 80% din teste;100<N,M<=300
pentru 20% din teste- dimensiunea
P
sau-P
a unei plăci este aleasă astfel încât acoperirea obţinută să nu depăşească înălţimeaN
sau latimeaM
a suprafeţei. - datele din fişierul de intrare sunt corecte în sensul că reprezintă codificarea unei acoperiri a zonei dreptunghiulare de dimensiuni
N
şiM
.
Exemplul 1
placare.in
4 4 -4 1 1 1 1 2 2 1 3
placare.out
4 1 1 1 4 1 2 2 4 2 2 1 4 3 3 3
Explicație
Valoarea -4
codifică o placă de înălţime 4
şi laţime 1
plasată începând din pătratul de coordonate (1,1)
şi pînă în pătratul de coordonate (4,1)
Valoarea 3
de pe ultima linie a codificării desemnează o placă de lăţime 3
şi înălţime 1
, plasată orizontal, începând din pătrăţelul de coordonate (4,2)
.
Exemplul 2
placare.in
3 2 -3 -2 0 1
placare.out
3 2 3 2 3 1
#include <bits/stdc++.h> using namespace std; ifstream cin("placare.in"); ofstream cout("placare.out"); int n , m, v[301][301]; int main() { int x; cin >> n >> m; for(int i = 1; i <= n; i++) { for(int j = 1; j <= m; j++) { if(v[i][j] == 0) { do { cin >> x; }while(x == 0); if(x > 0) for(int k = 0; k < x; k++) v[i][k + j] = x; else for(int k = 0; k < -x; k++) v[i+k][j] = -x; } } } for(int i = 1; i <= n; i++) { for(int j = 1; j <= m; j++) cout << v[i][j]<<" "; cout << endl; } return 0; }