fbpx

Algoritmi elementari de informatica la liceu

Algoritmi elementari de informatica la liceu

Pe vremea cand inca eram la liceu (adica acum 2 ani), am incercat sa invat tot timpul mai mult, asa ca am cautat o lista cu algoritmii elementari pe care trebuie sa ii stiu ca sa ma descurc. Asa ca am zis sa ma duc direct la sursa: Ministerul Educatiei Nationale (apropo, ati vazut noul website?). Am descarcat programa pentru informatica din liceu (link: Programe scolare), si am alcatuit o mica lista, dupa care am inceput sa construiesc tutorialele de C++. Insa nu m-am tinut de lista, si am scris articolele destul de haotic.

Pe viitor o sa scriu tutorialele in ordine, deci sa incepem:

Programa de informatica pentru liceu – clasa 9 – profil intensiv informatica

Programa de informatica pentru liceu – clasa 10 – profil intensiv informatica

  • Tipuri structurate de date
  • Structuri de date alocate dinamic (definiţii, utilitate)
  • Alocarea dinamică a memoriei (operaţii şi mecanisme specifice)
  • Declararea, definirea şi apelul subprogramelor
    • Transferul parametrilor la apel
    • Returnarea valorilor de către subprograme
    • Variabile locale şi globale
  • Subprograme recursive. Mecanismul de realizare a recursivităţii
  • Compararea dintre implementarea recursivă şi cea iterativă a aceluiaşi algoritm
  • Prelucrarea datelor structurate
    • Algoritmi fundamentali de prelucrare a datelor structurate
      • prelucrarea unui şir de caractere la nivel de caracter şi la nivel de structură, utilizând subprograme specifice
      • prelucrarea unei înregistrări/structuri la nivel de câmp şi la nivel de structură
    • Descrierea metodei de rezolvare a unei probleme în termeni recursivi
  • Aplicaţii folosind subprograme
    • Metoda de programare Divide et Impera
      • Sortarea eficientă a unei mulţimi de valori aplicând metoda Divide et Impera (sortarea rapidă, sortarea prin interclasare)
      • Căutarea eficientă a unui element într-o mulţime ordonată aplicând metoda Divide et Impera (căutarea binară) Analiza problemei în scopul identificării subproblemelor acesteia
      • Generarea unor modele fractale
  • Prelucrări statistice ale unei serii de valori
  • Calcule şi generări combinatoriale
  • Determinarea unor mărimi fizice dintr-un circuit electric serie/paralel
  • Prelucrarea de text (căutarea unui subşir într-un şir, transformări, delimitări cuvinte, etc.)
  • Aplicaţii din genetică (legea creşterilor organice, etc.)
  • Alegerea unui algoritm eficient de rezolvare a unei probleme
  • Analiza eficienţei unui algoritm
  • Determinarea situaţiei şcolare a unei clase de elevi (medii semestriale, medii generale, numărul de absenţe, etc.)
  • Evidenţa cheltuielilor la întreţinere pentru locatarii unui bloc
  • Evidenţa operaţiilor cu conturi bancare.
  • Elaborarea şi implementarea unor algoritmi de rezolvare a unor probleme cotidiene

Programa de informatica pentru liceu – clasa 11 – profil intensiv informatica

  • Teoria Grafurilor
  • Structuri de date arborescente
    • Arbori cu rădăcină (definiţie, proprietăţi, reprezentare cu referinţe ascendente, reprezentare cu referinţe descendente)
    • Arbori binari (definiţie, proprietăţi specifice; reprezentarea arborilor binari cu referinţe descendente; operaţii specifice)
    • Tipuri speciale de arbori binari
  • Metode de programare
    • Metoda de programare Greedy (descrierea generală a metodei, utilitate, aplicaţii)
    • Metoda de programare Backtracking (descrierea generală a metodei, utilitate, aplicaţii)
    • Metoda de programare Divide et Impera
    • Metoda programării dinamice (descrierea generală a metodei, utilitate, aplicaţii)
  • Principiile programării orientate pe obiecte
  • Clase şi obiecte (definire, utilizare, operaţii specifice)

Programa de informatica pentru liceu – clasa 12 – profil intensiv informatica

  • Baze de date
    • Modelul conceptual al problemei (entităţi, proprietăţi, comportamente)
    • Relaţii între entităţi
    • Modele de organizare a datelor
    • Structuri de date in MySQL
    • Operaţii elementare de prelucrare a datelor
    • Tehnici de prelucrare a datelor
    • Instrucţiuni specifice limbajului de programare
  • Sisteme de gestiune a bazelor de date.
    • Modelarea datelor şi programare SQL (Oracle, Microsoft SQL Server, MySQL)
    • Programare Visual FoxPro
  • Programare vizuală
  • Programare web
  • Programarea procedurală a bazelor de date (PL/SQL, Transact-SQL, MySQL).

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More