Cerința
Se dau două șiruri de caractere formate din litere mici ale alfabetului englez. Să se afle dacă aceste șiruri sunt prietene. Un șir de caractere este prieten cu un alt șir de caractere dacă se poate obține din acesta prin inversarea, ori de câte ori, a caracterelor sale, cu mențiunea că nu se pot inversa între ele decât caractere de pe poziții cu aceeași paritate.
Date de intrare
Programul citește de la tastatură două șiruri de caractere a
și b
.
Date de ieșire
Programul va afișa pe ecran mesajul PRIETENE
, dacă cele două șiruri a
și b
sunt prietene, respectiv mesajul NU SUNT PRIETENE
, dacă cele două șiruri a
și b
nu sunt prietene.
Restricții și precizări
- cele două șiruri au maxim
100
de caractere fiecare; - pozițiile caracterelor în șir sunt numerotate începând cu
0
.
Exemplul 1:
Intrare
rutina naturi
Ieșire
PRIETENE
Explicație
Șirul naturi
se obține din rutina
prin inversarea caracterelor de pe pozițiile pare: 0
și 4
, se obține nutira
, apoi se inversează caracterele de pe pozițiile impare: 1
și 5
, se obține natiru
, apoi caracterele de pe pozițiile impare 3
și 5
și se obține naturi
.
Exemplul 2:
Intrare
rutina unitar
Ieșire
NU SUNT PRIETENE
#include <bits/stdc++.h> using namespace std; char a[1001], b[1001]; int fp[300], fi[300]; int gp[300], gi[300]; int main(){ cin >> a >> b; int i = 0; while(a[i]){ fp[a[i]]++; i+=2; } i = 0; while(b[i]){ fi[b[i]]++; i+=2; } bool ok = true; for(int i = 1; i < 300; ++i) if(fi[i] != fp[i]) ok = false; i = 1; while(a[i]){ gp[a[i]]++; i+=2; } i = 1; while(b[i]){ gi[b[i]]++; i+=2; } for(int i = 1; i < 300; ++i) if(gi[i] != gp[i]) ok = false; if(ok) cout << "PRIETENE"; else cout << "NU SUNT PRIETENE"; return 0; }