Se consideră n
cuburi numerotate de la 1
la n
pentru care se cunosc latura și culoarea. Să se genereze toate turnurile de înălțime H
ce se pot forma cu cele n
cuburi, astfel încât fiecare turn să respecte următoarele condiții:
- orice cub se așează peste un altul ce are latura mai mare sau egală cu a lui;
- să nu existe două cuburi consecutive de aceeași culoare;
Date de intrare
Fișierul de intrare turn.in
conține pe prima linie două numere naturale n
și H
, iar pe următoarele n
linii descrierea cuburilor. Linia i+1
conține descrierea cubului i
sub forma: latură culoare.
Date de ieșire
Fișierul de ieșire turn.out
va conține soluțiile generate în ordinea lexicografică a indicilor. O soluție este validă dacă conține descrierea indicilor cuburilor care alcătuiesc turnul de înălțime H
.
Restricții și precizări
1 ≤ n < 15
1 ≤ H ≤ 50
1 ≤ latura ≤ 10
1 ≤ culoare ≤ 5
- nu există cuburi identice
- pentru datele de intrare există întotdeauna soluție
Exemplu
turn.in
5 5 1 1 2 1 1 2 2 2 3 1
turn.out
2 4 1 4 2 3 5 3 1 5 4
Explicație
Primul turn este format din cuburile: 2 (2,1), 4 (2,2), 1 (1,1)
.
Al doilea turn este format din cuburile: 4 (2,2), 2 (2,1), 3 (1,2)
etc.
#include <bits/stdc++.h> using namespace std; ifstream cin ("turn.in"); ofstream cout ("turn.out"); struct poz { int i , j; }a[20]; int n , h , x[101], p[101]; void afisare(int k) { for(int i = 1; i <= k; i ++) cout << x[i] << ' '; cout << '\n'; } void back(int k , int h , int start) { if(h == 0) { afisare(k); return; } for(int i = 1 ; i <= n ; i ++) { if(a[start].j != a[i].j && a[start].i >= a[i].i && !p[i]) { p[i] = 1; x[k + 1] = i; back(k + 1 , h - a[i].i , i); p[i] = 0; } } } int main() { cin >> n >> h; for (int i = 1; i <= n; ++ i) cin >> a[i].i >> a[i].j; a[0].i = 2000000000; back(0 , h , 0); return 0; }