fbpx

SA-MP 0.3.8 – Noutati si update-uri

0

[fusion_youtube id=”fT6KyltZM8E” autoplay=”no”][/fusion_youtube]

SA-MP 0.3.8

SA-MP 0.3.8 aduce noi avantaje precum modele custom stocate pe server. In acest moment doar skinurile custom de jucatori sau obiecte sunt suportate, dar mai exista mai multe planuri de viitor. Deoarece aceasta modificare are un potential foarte mare pentru unele servere, versiunea a fost facuta publica. De asemenea ownerii au foarte mult timp la dispozitie sa planuiasca urmatoarele update-uri. Tot odata, o sa trebuiasca sa treaca timp pana cand totul va fi stabil, deci aveti rabdare pana se lanseaza versiunea finala.

Chiar daca se aduc imbunatatiri pe partea de securitate a modelelor, aceste modificari nu sunt disponibile in versiunea curenta. Folositi versiunea RC doar cu oamenii in care aveti incredere deoarece s-ar putea sa existe cateva brese de securitate in modelarea obiectelor din GTA:San Andreas.

Update-uri:

SA-MP 0.3.8 RC4 Client/Server update

  • Adaugat suport pentru redirectionari URL ale modelelor / texturilor. Mai pe scurt, puteti sa hostati fisierele pe un server web, in loc de serverul de SA-MP. Downloadarea URL va fi realizata folosind libraria libcurl (versiune 7.57.0 compilata cu suport pentru http si https)
  • Daca aveti nevoie de un server de proxy pentru a downloada prin http, puteti sa introduceti o adresa proxy folosind tab-ul Tools > Settings in dialogul cu SA-MP server browser.
  • Adaugate mai multe functii PAWN care se ocupa cu redirectionarea downloadului. Arunca un ochi peste filterscript-ul dl_redirect.pwn pentru mai multe informatii.
  • Adaugata functia GetPlayerCurstomSkin()
    Cand SetPlayerSkin este folosit pentru a seta un skin custom (downloadat de pe server), functia GetPlaeyrSkin returneaza skinul de baza (din jocul original), nu id-ul custom al skinului. Trebuie sa folositi GetPlayerCustomSkin pentru a obtine id-ul skinului custom. Clientul de SA-MP si serverul pot presupune ca dowloadat a esuat sau ca fisierele nu au fost incarcate corespunzator, in acest caz este folosit id-ul skinului de baza precizat in AddCharModel().
forward OnPlayerRequestDownload(playerid, type, crc); // apelat atunci cand cineva incepe download-ul
native FindModelFileNameFromCRC(crc, retstr[], retstr_size);
native FindTextureFileNameFromCRC(crc, retstr[], retstr_size);
native RedirectDownload(playerid, url[]);
native GetPlayerCustomSkin(playerid);

SA-MP 0.3.8 RC3 Client/Server update

  • S-a adaugat un strat de securitate ce verifica texturile si modelele atunci cand fisierele se descarca. Urmeaza sa se adauge mai multe filtre de securitate pe viitor. Pana atunci intrati doar pe serverele unde aveti incredere in owneri
  • Poti sa schimbi locatia unde se stocheaza modelele cache folosind tab-ul Tools > Settings din fereastra cu SA-MP
  • Obiectele create de modelele downloadate de pe server sunt eliberate din memorie dupa ce sunt sterse
  • Datele sunt comprimate autnci cand le downloadati, Nota: download-urile cu mii de fisiere mici inca pot merge greu

SA-MP 0.3.8 RC2 Client/Server update

  • Obiectele maxime marite la 2000
  • Hud-ul de la sniper a fost desenat corect
  • In RC1, SelectObject arata un debug pentru coliziuni care ducea catre un crash atunci cand nici o informatie nu era disponibila.
  • A fost reparat bug-ul in care unele ped-uri cauzau crash jucatorilor ce foloseau 0.3.8 RC1
  • A fost adaugat un concept de cache „local” pentru a evita downloadarea unor numar mare de modele in joc. Aceasta optiune nu este finalizata, urmeaza sa fie imbunatatita pe viitor
  • In RC1 stream-ul se strica atunci cand te teleportai dintr-un Virutal World in acealasi Virtual World
  • Adaugat support pentru obiectele cu timp din modelele custom
  • AddCharModel/AddSimpleModel pot fi acum apelate din pawn. Pana acum nu sunt restrictii atunci cand apelati aceste functii, dar fiti atenti sa nu le chemati in OnFilterScriptInit/OnGameModeInit, deoarece riscati ca unii jucatori care sunt deja pe server sa nu fi downloadat modelele
native AddCharModel(baseid, newid, dffname[], txdname[]);
native AddSimpleModel(virtualworld, baseid, newid, dffname[], txdname[]);
native AddSimpleModelTimed(virtualworld, baseid, newid, dffname[], txdname[], timeon, timeoff);

Cum functioneaza modelele custom in SA-MP 0.3.8

Modelele custom sunt stocate impreuna cu server de SA-MP, de obicei in folderul „models”. Atunci cand un jucator se conecteaza, primesc o lista cu toate modelele folosite de server. Jucatorii vor downloada modelele necesare si vor fi stocate de CRC in folderul „cache”. Fiecare server la care se conecteaza jucatorul are un cache de modele separat. Cache-ul local se afla in: Documents:\GTA San Andreas User Files\SAMP\cache urmat de ip-ul serverului si portul.

Pentru skinurile custom de jucator, jucatorii downloadeaza totul la inceputul jocului deoarece jocul nu poate fi pus pe pauza ca sa incarce skinurile. Pentru anumite obiecte atasate de jucator, cum ar fi accesoriile, acestea trebuie downloadate de asemenea la inceput. Pentru obiectele normale, acestea for fi downloadate in functie de Virtual World-ul in care se afla momentan. Asta inseamna ca este posibil sa aveti Virtual World-uri in care un jucator nu este necesar sa downloadeze obiectele pana in momentul in care intra in virtual world.

Formatul modelelor

Formatul skinurilor este acelasi cu formatul normal din San Andreas. Obiectele in schimb necesita o coliziune atasata de un fisier dff, si aceasta coliziune trebuie atasata folosind kdff tool.

Principalele unelte de modelare pentru GTA:San Andreas sunt scrise pentru 3DSMAX, totusi sunt si alte unelte disponibile pentru blender. Kalcor a scris un mic tutoriale de exportare din blender aici.

Definirea modelelor custom in artconfig.txt

Modelele custom sunt momentan definite in folderul serverului in fisierul artconfig.txt. Linia AddCharModel este folosita pentru a adauga un nou model pentru jucator iar AddSimpleModel este folosit pentru a definii un obiect custom ce include obiectele normale cat si obiectele ce urmeaza sa fie atasate de jucator drept accesorii.

Skinurile jucatorilor variaza de la 20000 la 30000 (10000 sloturi)
Obiectele folosesc id-uri negative intre -1000 si -30000 (29000 sloturi)

Alte fixuri din 0.3.7

  • Outline-ul de la radare se redimensioneaza perfect pentru rezolutile widescreen
  • Un bug introdus in PlayerPlaySound cu sunetul ID 0 a fost reparat.
  • Actorii pot sa fie rotiti din nou

Download:

0.3.8 RC4 Client si server

Comentarii
Se incarca comentariile...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More