fbpx

Cum să creezi o fereastră în Java

0

În acest articol vom vorbi despre crearea unei ferestre în Java. Nu este ceva foarte complicat, ne vom folosi de clasa JFrame pentru acest lucru.

 

Ce aveți nevoie:

  • Aveți nevoie de un IDE (în acest caz o să folosesc Eclipse).
  • Aveți nevoie și de JDK (Java Development Kit).

Le puteți descărca separat pe amândouă, deși vă recomand să intrați pe site-ul www.ninite.com pentru a le descărca pe amândouă în același timp. Le selectați ca în imaginea de mai jos:

Bifați JDK 8 dacă aveți sistem pe 32 de biți sau JDK x64 8 dacă aveți sistem pe 64 de biți.

După aceea deschideți Eclipse și creați un nou proiect astfel:

Apoi vom crea un pachet care va avea ce nume doriți (Click dreapta pe folderul src->New->Package). După veți da click dreapta pe pachetul respectiv și vom crea o clasă, care va avea numele „Window”. Veți da click dreapta pe pachetul din proiectul vostru și vom da New->Class.

 

Codul până acum ar trebui să arate așa:

package com.tutorial;

import java.awt.Canvas;

public class Window  {

	
	
	
}

Acum vom crea o variabilă de tipul JFrame și anume frame. Apoi vom importa librăria JFrame apăsând în același timp tastele Ctrl+Shift+O. Va fi privată deoarece nu va putea fi accesată de restul claselor. Vom crea si constructor-ul clasei care va avea parametrii: titlul ferestrei, lățimea ferestrei și lungimea ferestrei (care de asemenea vor fi declarate). Codul ar trebui să arate așa:

package com.tutorial;


import javax.swing.JFrame;

public class Window  {

	private JFrame frame;
	
	private String titlu;
	private int latime,lungime;
	
	public Window(String titlu,int latime,int lungime)
	{
this.titlu=titlu;
this.latime=latime;
this.lungime=lungime;

	}
	
}

Apoi vom crea o metodă cu numele creareFereastra care nu va primi niciun parametru. Va fi privată (deoarece nu are sens să fie accesată de restul claselor) și de tip void deoarece nu va întoarce nimic. Mai jos aveți codul cu comenzile necesare din această metodă și câte un comentariu atașat fiecăreia pentru a înțelege de ce le folosim. Nu sunt grele și sunt ușor de înțeles.

package com.tutorial;


import javax.swing.JFrame;

public class Window  {

	private JFrame frame;
	
	private String titlu;
	private int latime,lungime;
	
	public Window(String titlu,int latime,int lungime)
	{
this.titlu=titlu;
this.latime=latime; 
this.lungime=lungime;
creareFereastra();

	}
	
	private void creareFereastra()
	{
		
		frame=new JFrame(titlu);  //inițializăm variabila frame
		frame.setSize(latime, lungime); //setăm dimensiunile ferestrei
		frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE); //setăm ca fereastra să se închidă dacă apăsăm pe X-ul din dreapta sus.
		frame.setResizable(false); //setăm sa nu fie redimensionabilă
		frame.setLocationRelativeTo(null); //setăm fereastra să apară în centrul ecranului și nu în altă parte
		frame.setVisible(true); //facem fereastra vizibilă
	}

}

Și nu în ultimul rând vom apela metoda main și în ea vom scrie new Window(„Tutorial”,1280,720). Codul la final va trebui să arate cam așa:

package com.tutorial;


import javax.swing.JFrame;

public class Window  {

	private JFrame frame;
	
	private String titlu;
	private int latime,lungime;
	
	public Window(String titlu,int latime,int lungime)
	{
this.titlu=titlu;
this.latime=latime;
this.lungime=lungime;
creareFereastra();

	}
	
	private void creareFereastra()
	{
		
		frame=new JFrame(titlu);
		frame.setSize(latime, lungime);
		frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
		frame.setResizable(false);
		frame.setLocationRelativeTo(null);
		frame.setVisible(true);
	}
	
	public static void main(String[] args)
	{
		
		new Window("Tutorial",1280,720);
	}
}

Fereastra la început va fi goală și simplă, dar vor urma mai multe tutoriale în care vom face mai multe în ea:

 

Comentarii
Se incarca comentariile...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More