fbpx

Aria si perimetrul unui triunghi in C++

0

Ce este aria unui triunghi?

Aria unei suprafețe este o măsură a cât de întinsă este acea suprafață. Adesea cuvântul suprafață se utilizează cu sensul de aria .

În matematică, aria este un număr real, în general pozitiv. Unitatea de măsură pentru arie în Sistemul Internațional este metrul pătrat, având simbolul „m²”.

Aria unui triunghi este jumătate din produsul dintre lungimea unei laturi și distanța (lungimea perpendicularei) de la al treilea vârf pe latura respectivă. Se demonstează că valoarea este independentă de latura aleasă.

Sursa: wikipedia.org

Ce este perimetrul unui triunghi?

Perimetrul este suma lungimilor tuturor laturilor unui poligon. Denumirea sa provine din limba greacă, unde peri înseamnă „în jurul”, iar meter „măsură”.

Calcularea perimetrelor are foarte multe aplicații practice. De exemplu, perimetrul poate fi utilizat pentru calcularea lungimii unui gard care trebuie să înconjoare o anumită porțiune de pământ.

Sursa: wikipedia.org

Aria unui triunghi in C++

Stim ca aria unui triunghi poate fi calculata in functie de masura tuturor laturilor unui triunghi, folosind formula lui Heron.

Formula lui Heron
Formula lui Heron

Asadar, implementam aceasta formula in codul de mai jos:

#include    <iostream>
#include    <cmath>

using namespace std;

int main()
{
    unsigned int AB, BC, AC;
    cout << "AB = "; cin >> AB;
    cout << "BC = "; cin >> BC;
    cout << "AC = "; cin >> AC;

    unsigned int p = (AB + BC + AC) / 2;
    unsigned int Aria = sqrt(p * (p - AB) * (p - BC) * (p - AC));

    cout << "Aria este: " << Aria;
    return 0;
}

In cazul in care nu avem lungimile laturilor, putem folosii distanta intre doua puncte, iar mai apoi totul se reduce la algoritmul prezentat mai sus.

Perimetrul unui triunghi in C++

Permietrul unui triunghi este prin definitie suma tuturor laturilor unui triunghi. Asadar codul nu este foarte complicat, pur si simplu adunam cele 3 laturi:

#include    <iostream>
#include    <cmath>

using namespace std;

int main()
{
    unsigned int AB, BC, AC;
    cout << "AB = "; cin >> AB;
    cout << "BC = "; cin >> BC;
    cout << "AC = "; cin >> AC;
    
    unsigned int Perimetru = AB + BC + AC;

    cout << "Perimetrul este: " << Perimetru;
    return 0;
}

La fel ca si in cazul ariei, folosim distanta intre doua puncte in cazul in care nu avem lungimile laturilor date.

 

Comentarii
Se incarca comentariile...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More